To the North and back.. - Reisverslag uit Olympia, Verenigde Staten van Rotsteintjes - WaarBenJij.nu To the North and back.. - Reisverslag uit Olympia, Verenigde Staten van Rotsteintjes - WaarBenJij.nu

To the North and back..

Door: Nils

Blijf op de hoogte en volg Rotsteintjes

20 Juni 2014 | Verenigde Staten, Olympia

En het ging noordwaarts! Het initiële idee was om walvissen enzo te spotten aan de kust, maar dit bleek toch lastiger gedacht. Allereerst zou dit zes uur rollen en stampen betekenen daar de meeste tours minimaal zes uur duren. En dat zagen we met kleine Nora niet zo zitten. Daarnaast tegen een fikse prijs, dus we zijn aan wal gebleven en hebben genoten van de mooiste vergezichten en State Parks.

Maar voordat al deze pracht aan ons getoond zou worden, moest er eerst even langs het pittoreske North Bend gereden worden.. North Bend zegt u niets? Wellicht zegt Twin Peaks u wat? Deze serie was begin jaren '90 een klassieker op de TV en ik ben eigenlijk pas sinds een paar jaar aangehaakt nadat ik de serie heb gezien. Het speelt zich af in het fictionele plaatsje Twin Peaks en aantal locaties (w.o. de herkenbare openingsscene) zijn hier opgenomen. Weinig herinnerd nog concreet aan deze serie, maar de bocht in de weg waar het plaatsnaambord stond en de lokale diner is nog te herkennen. Het was tekenend voor de sfeer dat het weer wat troosteloos was, dus de foto's zijn er extra sfeervol uitgekomen.

Gelukkig werd het weer ook beter zodat we ook daadwerkelijk een soort van zomergevoel hadden. Helaas geen bald eagle gespot. De laatste werd gezien boven een bedrijvenpark, maar helaas veraf, maar waar je ze zou verwachten in den wild, alleen zeemeeuwen. Ja, die zie je in NL ook genoeg!

Na twee dagen noord Washington, weer terug gezakt naar Olympia om morgen de camper in te leveren.. Oh ja, de camper.. Met dat deurtje wat er steeds uit valt, omdat de schroefgaten van het scharnier fijn uitgeboord zijn, maar te kleine schroeven heeft... Met die slang voor het "grijze" en "zwarte" water (zelfstandige opdracht voor de lezers is uit te zoeken wat het verschil is..) wat een bevestigingshaakje mist waardoor je de slang op de afvoer gedrukt moet houden anders lekt ie.. En hij doet een schamele 1 op 4, maar dat weet je als je een V8 3,5 liter huurt.

Meer observeringen:

- Keep your lane op de snelweg heeft zo zijn charme. Op lange afstanden kan je gewoon doortuffen zonder dat je constant vrachtwagens aan het inhalen bent. Spannend blijft het als je door 30 ton PeterBilt rechts wordt ingehaald.
- Begrippen als "richtingaanwijzer", "richting aangeven" en je op de snelweg ruimte geven zijn zeer rekbare begrippen. Het gevolg is dat het universele gebaar voor iets zoeken waar de zon nooit schijnt veel gebruikt wordt ;-) Voor mij geldt dan dat 9 ton camper gewoon groter is dan een Toyotaatje..

Jan Kaas op safari ;-)